Annons

Snyggare!
Patrik Hedlund skriver om skönhet, grooming och de bästa produkterna för Café.

 

Min kost efter ät dig snygg-perioden

Ska bilden ovan vara med i ett reklamblad för Jehovas vittnen? Nej – min text om hur jag under sex veckor blev mindre ful genom att stoppa i mig rätt mat håller på att layoutas borta på formavdelningen – och det här är en av bilderna som ska vara med.

Annons

Varför jag är så glad över att stavmixa äpplen kan man fråga sig, men faktum är att det kyrkliga leendet inte är fejk. Jag blev nämligen frälst under dessa veckor. Hälso-frälst.

Det här äter jag mer respektive mindre av numera:

Mer av…

  • Protein bör man få i sig både till frukost, lunch och middag. Inte bara för muskeluppbyggnad, utan även för ämnesomsättningen och för att balansera blodsockernivån.
  • Zink– och omega-3-intaget har jag ökat genom kosttillskott. Blodprover visade nämligen att jag inte får i mig tillräckligt av det.

 

Mindre av…

  • De ”vita farorna” socker och mjukt vitt bröd. Jag har nämligen insett att; 1) jag klarar mig utan socker i det mesta – det tog bara två veckor innan sötsuget försvann. 2) Hårt bröd är gott.
  • Ett radikalt åtstramningspaket mot halvfabrikat har satts in. De innehåller nämligen oljor som har härdats och därför blivit till transfetter. Färdiga rätter och många halvfabrikat får därför stryka på foten.
Dela
Tweeta
 


DU KANSKE OCKSÅ GILLAR

Laddar