Groomingtoppen: Tre perfekta parfymer
Vinnare i ny tappning!
Bleu de Chanel Eau de Parfum (50 ml/745 kr) heter Chanels nya doft. Känner du igen namnet? Inte konstigt. Bleu de Chanel tog hem förstapriset i årets doft-kategorin under Cafés stora modepris 2010 – samma år som doften lanserades. Det här är uppföljaren, i lyxig Parfum-koncentration och dessutom förbättrad – rundare i kanterna med mer trä och amber.
Knock out-juicen
Lite väl ungdomlig för mig, men ändå: En av säsongens mest säregna dofter kommer från Diesel och lanserades i augusti. Kokosnöt i basen följs upp med jordiga noter och exotiska citrusnoter som grapefrukt och citronellaessens. Diesel Only the Brave Wild kostar 30 ml/390 kr.
Doftklassiker för samlare
Dolce & Gabbana The One for Men – en extremt lyckad doftklassiker som har sin givna plats i oräkneligt många gentlemäns badrumshylla (och min!). Tidigare i år släpptes The One for Men Platinum, samma doft, men med en ny platinainspirerad (och limiterad) flaska.
Lite för mycket Robocop över den silverglänsande flaskan, tycker jag. Då är nya Dolce & Gabbana The One for Men Collectors Edition bättre! Eller vad sägs om den sparsmakade och eleganta buteljdesignen ovan?
Dolce & Gabbana har gjort helt rätt i att behålla originaljuicen från lanseringsåret 2008. För om något är perfekt, varför ändra det?