Annons

Snyggare!
Patrik Hedlund skriver om skönhet, grooming och de bästa produkterna för Café.

 

Ät dig snygg: Del 8, vad jag har lärt mig

Nu är det bara tre dagar kvar tills min detox är avslutad (pizzalunch är inbokad på torsdag).

I veckan ska jag och min näringsterapeut Filippa lägga upp en plan för hur jag ska gå vidare. För jag vill nämligen inte helt gå tillbaka till min gamla, ganska onyttiga diet.

Annons

Nej, jag har faktiskt lärt mig lite under de här två veckorna, och jag har – faktiskt – blivit lite mindre ful. Så nu tänkte jag gå den gyllene medelvägen genom att kombinera det som jag tyckte var bra med detox-dieten, med det som jag gillade i min kosthållning innan jag började med hela den här ät dig snygg-grejen.

(Obs: på helgerna råder undantagstillstånd – då får jag äta precis vad jag vill.)

Följande är ett förslag på hur jag vill lägga upp min framtida diet. Min näringsterapeut lär ha en del att säga till om, så förslaget lär bli reviderat.

Frukost
Att äta riskakor var jobbigt i början, men efter att ha börjat kombinera dem med guacamole har jag insett att de är helt okej. Tillsammans med en nymixad dundersmoothie utgör de en nyttig start på dagen. Från mitt gamla liv kommer jag vissa dagar att släppa in kaffe, gröt, hårt bröd och ost. Mjukt bröd dissar jag helt, förutom på helgerna då jag köper nybakat från bageriet.

Lunch och middag
Jag kommer minska kolhydratintaget, så ett åtstramningspaket mot jättestora lass med pasta flera gånger i veckan kommer att sättas in. Från min gamla diet kommer jag att ta in lite pizzor och hamburgare. Däremot kommer jag att dissa processad mat, så som färdiga rätter. Dels innehåller de mindre näring, dels är det lite läskiga med alla sina e-nummer.

Mellanmål
Jag kommer fortsätta att äta mellanmål i form av valnötter, morötter och avocado framåt fyra-bläcket. Dels brukar jag vara hungrig då, dels slipper jag äta så enormt mycket till middag som jag har gjort tidigare.

Dela
Tweeta
 


DU KANSKE OCKSÅ GILLAR

Laddar