Annons

Snyggare!
Patrik Hedlund skriver om skönhet, grooming och de bästa produkterna för Café.

 

Ändra din frukost – bränn fett!

Mer kalorier i form av öl och rosévin, mer onyttig mat och mindre träning. Det är vad sommarmånaderna ofta medför för mig. För någon månad sedan insåg jag att jag måste vidta åtgärder för att inte helt tappa greppet.

Räddningen kom i samband med att Mens Health i sitt juni-nummer tipsade om 9 sätt att bli av med fett genom att ändra sin  ämnesomsättning (Ett sammanfattande namn på de processer där näringsämnen tas upp, omvandlas, bryts ner i kroppen, omsätts till energi och/eller avlägsnas ur kroppen.). Jag anammade tre av tipsen och har följt dem slaviskt – och jag SVÄR att det har fungerat.

1. Förutom mackor, mjölk och juice äter jag en halv grapefrukt varje morgon. Citrusfrukten innehåller ämnen som minskar insulinnivån i kroppen, vilket ökar ämnesomsättningen. Smartskallarna på Scripps Clinic i San Diego har i en undersökning kunnat påvisa att de som gjorde ovanstående grapefrukt-trick gick ner  i genomsnitt 1,3 kg på tre månader.

2. Grapefrukten kombinerar jag med två stekta ägg. Snillena på Purdue University har nämligen kommit fram till att en frukost med hög proteinhalt ger högre fettförbränning under dagen än en dito med hög socker- eller kolhydrathalt.
Jag har bytt ut flingor och mjölk mot stekta ägg. Alltså bytt ut lite av kolhydraterna mot protein. Äggen gör dessutom att man håller sig mätt länge och inte behöver äta en så tung lunch.

3. Jag har druckit mer vatten, och när jag gör det dricker jag det det med isbitar i. De otroliga hjärnorna på Franz-Volhard Clinical Research Center har funnit att iskallt vatten i förhållande till vanligt temporerat dricksvatten bränner 70 kalorier mer per dag. Fråga mig inte varför.

Dela
Tweeta
 


DU KANSKE OCKSÅ GILLAR

Laddar